PORADY: Dlaczego warto jeść makarony strączkowe?

2020-10-19
PORADY: Dlaczego warto jeść makarony strączkowe?
Z okazji Światowego Dnia Makaronu, chcieliśmy przedstawić Wam ostatnią nowość na rynku, makarony roślinne ze strączków, które coraz bardziej zdobywają Wasze kubki smakowe. Wyróżniamy makarony z soczewicy, fasoli, cieciorki i grochu.

7 powodów dlaczego warto jeść makarony strączkowe

1. Makaron z roślin strączkowych wykonany jest z mąki z nasion roślin strączkowych i wody to doskonały substytut tradycyjnego makaronu. Przy zakupie makaronu pamiętajmy o tym, aby czytać skład produktu. Najlepszej jakości i czysty skład zawierają makarony tylko z dodatkiem wody oraz zawierające certyfikat bio.

2. Makaron roślinny jest dietetyczny, zawiera czterokrotnie więcej błonnika niż tradycyjne makarony i o jedną trzecią mniej węglowodanów. Świetna propozycja dla osób dbających o sylwetkę.

3. Kluski ze strączków zawierają cenne białko roślinne, które doskonale zastąpią białko zwierzęce w diecie człowieka.

4. Makarony są całkowicie bezglutenowe – osoby cierpiące na celiakie, nietolerancję glutenu mogą śmiało wprowadzić je do swojej diety.zdrowe makarony strączkowe zielona esencja Blog

5. Osoby kontrolujące poziom cukru we krwi skorzystają z dobroczynnych właściwości strączków, które pomagają spowolnić trawienie, dzięki wysokiej zawartości białka i błonnika. Po posiłku poziom cukru we krwi jest bardziej stabilny.

6. Makarony strączkowe to źródło minerałów i wartości odżywczych. W zależności od rodzaju strączków, z których powstał makaron, mogą się one różnic składem i zawartością witamin i minerałów.

Makaron z soczewicy to doskonałe źródło witamin z grupy B (B1, B2, B5, B6, B9 , PP), witaminy K. Posiada w składzie potas, żelazo, magnez, cynk, fosfor, mangan, miedź (ułatwia transportowanie i wchłanianie żelaza) i kwas foliowy potrzebny nie tylko kobietom w czasie ciąży. Bierze udział w produkowaniu serotoniny, czyli hormonu szczęścia, wpływa także na system nerwowy i mózg. Zwiększa odporność i chroni przed wolnymi rodnikami.

Makaron z ciecierzycy doskonałe źródło białka i błonnika. Zawiera w składzie witaminy B1, B2, B3, wapń, magnez, fosfor, potas, żelazo i kwas foliowy. Poprawia także gospodarkę lipidową dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym.

Makaron z groszku zawiera wapń, magnez, potas, jod, witaminy A, C, E i K oraz witaminy z grupy B, kwas foliowy i fosfor. Groszek to źródło żelaza niehemowego, chroni przed anemią i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Obecność witaminy C przyspieszy wchłanianie żelaza.
Makaron z fasoli to bogactwo białka. Działa przeciwutleniająco i walczy z wolnymi rodnikami, które powodują przyspieszenie starzenia organizmu. Fasola wspomaga oczyszczanie organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii.

7. Makarony z roślin strączkowych posiadają różne kolory i kształty, dzięki którym zachęcisz niejednego niejadka do zjedzenia posiłku.
zdrowe makarony z roślin strączkowych Zielonaesencja.pl
Pokaż więcej wpisów z Październik 2020

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel